Sétálgatni a Margit-szigeten
Te miért szereted Budapestet? 9. rész

img_20190221_122630.jpgAnish

Miért választja valaki Ázsiából Budapestet Nyugat-Európa helyett? 

Már jó egy éve Budapesten élek és imádom a várost, pedig az elején nem volt egyszerű a döntés, hogy merre induljak. Az otthoni munkámban már látható volt, hogy sikerülni fog Európába áthelyeztetni magam, épp csak a helyszínt és a munkát is ki kellett még megválasztani. Aztán mikor már a tudásom alapján több Nyugat-európai város is tárt karokkal várt Budapest mellett, mégis az utóbbit a választottam. Első lépésben az elhelyezkedés miatt, hiszen innen könnyedén bejárható szinte egész Európa akár kelet, akár nyugat fele. Aztán másodjára egy kedves és világlátott nagybátyám szavai is sokat jelentettek, aki ide történő érdeklődésem meghallva annyit mondott, hogy nagyon jó hely lesz ez nekem mert itt még láthatom az igazi történelem maradványait, amit történelem rajongóként mindenhol keresek.

Most egy év elmúltával nagyon nem bánom, hogy hallgattam rá, mert tényleg azt kaptam, amit nagyon szeretek, a 19-20.-ik század európai történelmének hamisítatlan és néhol felújítatlan nyomait. Többször jártam már Nyugat-Európa fele is, de nekem sokkal jobban tetszik, hogy itt még találok olyan városrészeket, épületeket, amelyek mind pozitív, mind negatív értelemben magukon hordják az elmúlt idők nyomait. Imádok sétálni a város kevésbé turisztikailag felkapott részein is, például lenyűgöz a Wekerle-telep teljesen egyedi hangulata, vagy akár Józsefváros 1-2 düledező, háború sújtotta háza is.

Ezt a sok élményt pedig legszívesebben nem meglepő módon legtöbbször a Margit-szigeten pihenem ki. Az ottlétben az is nagyon jó, hogy este kisétálva a Duna partra, mindig rá tudok csodálkozni egyrészt a város és fényeinek szépségére, másrészt a természet nyugalmat adó csöndjére.

Mostanra nagyon megszerettem a várost és szerencsére annyira nem is volt nehéz beilleszkednem, hiszen otthon, amikor egyetemre mentem már belekóstoltam, hogy milyen egy olyan nagyvárosban élni, ahol nem ismerek senkit és a helyi nyelvet se beszélem.    

Te is Budapest rajongó vagy? Vedd fel velünk a kapcsolatot (explorebp.insta@gmail.com), ha szívesen mesélnél róla egy ehhez hasonló, kötetlen mini-interjú keretében! :) 

Intagram oldalunkat a többi képpel itt találod

Előző bejegyzés: itt

A bejegyzés trackback címe:

https://weexplorebudapest.blog.hu/api/trackback/id/tr2214798610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Explore Budapest

Budapest-rajongók blogja Budapest-rajongókkal

Friss topikok

  • arabok balrol: en viszont nem szeretem az itt dolgozo franciakat, sunyi kis trogerek (2019.04.10. 11:23) Franciásan élni...
süti beállítások módosítása